Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gazeta Złotoryjska Sekretariat Urzędu Miejskiego: 76 87 79 100
Start Mapa serwisu
Biuletyn Informacji Publicznej E-Urząd EPUAP
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wydziały Urzędu Miejskiego” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Artykuł

Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała
adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: 76 87 84 832


Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak
adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. 76 87 83 113


Biuro Spraw Obywatelskich
Główny specjalista ds. obywatelskich - Tadeusz Kozak
adres email: kozak_tadeusz@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 160


Wydział Infrastruktury i Urbanistyki - WIU
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas
adres email: cielas_marcin@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 130

Zastępca Naczelnika Wydziału - Jacek Janiak
adres email: janiak_jacek@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 120


Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami - WEG
Naczelnik Wydziału - Marta Kusiak
adres email: weg@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 187


Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Marta Zielińska
adres email: wbif@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 141


Główny Specjalista ds. Oświaty
adres email: oswiata@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 151


Wydział Innowacji Społecznych i Współpracy z Otoczeniem - WIS
Naczelnik Wydziału -  Anna Ardelli
adres email: ardelli_anna@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 155


Wydział Inwestycji i Rozwoju - WIR
Naczelnik Wydziału - Magdalena Grala
adres email: grala_magdalena@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 170


Wydział Organizacyjny - WO
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski
adres email: kochanowski_pawel@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 110

Biuro Obsługi Rady Miejskiej - Agnieszka Nowodyła
adres email: biuroradymiejskiej@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 111


Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zdzisław Iwiński
adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 163, 87 83 142


Główny Specjalista ds. Kadr - Monika Matuszczyk
adres email: kadry@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 150


Główny Specjalista ds. Informatyki Piotr Rewig
adres email: informatyk@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 154


Szczegółowy zakres działań wydziałów:

Wydział Budżetu i Finansów - WBF
Naczelnik Wydziału - Marta Zielińska

adres email: wbif@zlotoryja.pl tel. 76 87 79 141

Zakres działania:

  • wymiar i pobór podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i środków transportu,
  • wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o stanie zaległości podatkowych,
  • planowanie budżetu gminy,
  • realizacja wydatków,
  • sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej gminy.

Wydział Organizacyjny - WO
Naczelnik Wydziału - Paweł Kochanowski

adres email: kochanowski_pawel@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 110

Zakres działania:

  • Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
  • Prowadzenie archiwum zakładowego, w tym:
  • sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń o okresie pobierania zasiłków chorobowych do świadczenia emerytalnego lub rentowego z następujących zakładów pracy z terenu m. Złotoryi:
    • POM; PBRol; ZPB;
    • S-ni "Vitrum"; GKiM; OSiR
    • GEOBUD Sp. o.o.
    • INFRABUD S.A.
    • Przedszkoli Miejskich z lat 1991 - 1992.
  • Zapewnienie obywatelom sprawnej obsługi kancelaryjnej oraz pełnej informacji wizualnej.
  • Sprawy zdrowia i opieki społecznej.

Wydział Innowacji Społecznych i Współpracy z Otoczeniem - WIS
Naczelnik Wydziału -  Anna Ardelli

adres email: ardelli_ana@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 155

Zakres działania:

  • analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Miasta i sąsiednich gmin gromadzenie informacji o Mieście i przygotowywanie materiałów promujących Miasto,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie miasta, powiatu, regionu i kraju organizowanie obchodów rocznic, uroczystości i świąt państwowych,
  • kształtowanie wizerunku Miasta w środkach masowego przekazu prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Miasta w zakresie kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki; współudział w organizowaniu cyklicznych oraz okolicznościowych imprez kulturalnych i sportowo – turystycznych współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych realizacja polityki prozdrowotnej Miasta,
  • przeciwdziałanie patologiom społecznym oraz kierowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych prowadzenie spraw i współpracy z: - Komendą Powiatową Policji, - Komendą Powiatową Straży Pożarnej,
  • sprawy zgromadzeń, zbiórek publicznych i imprez masowych prowadzenie spraw z zakresu zdrowia i opieki społecznej współpraca z organizacjami społecznymi oraz o charakterze charytatywnym

Biuro Spraw Obywatelskich
Główny specjalista ds. obywatelskich - Tadeusz Kozak

adres email: kozak_tadeusz@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 160

Zakres działania:

  • zadania wynikające z ustawy o ewidencji ludności i dowodach  osobistych,
  • prowadzenie stałego rejestru wyborców, Kwalifikacja wojskowa. 

Wydział Infrastruktury i Urbanistyki - WIU
Naczelnik Wydziału - Marcin Cielas

adres email: cielas_marcin@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 130

Zastępca Naczelnika Wydziału - Jacek Janiak
adres email: janiak_jacek@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 120

Zakres działań:

  • gospodarowania nieruchomościami zabudowanymi;
  • nadzór nad gospodarką wodną i funkcjonowaniem gospodarki wodno-kanalizacyjnej;
  • nadzór w zakresie utrzymania czystości bieżące funkcjonowanie infrastruktury technicznej miasta;
  • ochrona przyrody oraz ochrona i kształtowanie środowiska;
  • prowadzenie spraw objętych ewidencją działalności gospodarczej;
  • przygotowywanie raportów o stanie Miasta. 
  • współpraca w zakresie inicjowania zmian oraz interpretacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta
  • prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
  • nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Miasta
  • ochrona i ewidencja dóbr kultury
  • sprawy związane z utrzymaniem istniejących pomników
  • opracowywanie i popularyzowanie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w mieście - obsługa inwestorów
  • opracowywanie i realizacja gospodarczych programów współpracy międzynarodowej Miasta
  • obsługa kontaktów zagranicznych Miasta
  • prowadzenie spraw związanych z integracją europejską
  • prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania niezbędnych dla rozwoju Miasta
  • koordynowanie realizacji programów społeczno-gospodarczych oraz programów inwestycyjnych z sąsiednimi gminami, powiatami, urzędem wojewódzkim i marszałkowskim
  • wypracowywanie projektów dotyczących strategii inwestycyjnej Miasta
  • opracowywanie rocznych planów inwestycyjnych w zgodności ze strategią inwestycyjną Miasta
  • przygotowywanie projektów założeń polityki budżetowej Miasta oraz projektów w zakresie wydatków inwestycyjnych
  • przygotowywanie projektów, aktów prawnych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych
  • prowadzenie sprawozdawczości z udzielanych i realizowanych zamówień publicznych podejmowanie działań na rzecz lokalnej aktywizacji rynku pracy

Wydział Inwestycji i Rozwoju - WIR
Naczelnik Wydziału - Magdalena Grala

adres email: grala_magdalena@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 170

Zakres działań:

  • pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji o inicjatywach krajowych i europejskich służących integracji Polski ze strukturami europejskimi, w tym o dostępnych programach pomocowych.
  • współpraca z przedstawicielami organów i instytucji zarządzających dystrybucją środkami krajowymi i funduszy europejskich oraz innych środków zewnętrznych istotnych w planowaniu rozwoju miasta.
  • przygotowywanie wniosków aplikacyjnych celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania na realizowane przez miasto zadania.
  • inicjowanie i koordynowanie prac przy realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
  • inicjowanie i inspirowanie udziału mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych w projektach partnerskich, unijnych oraz finansowanych ze środków zewnętrznych.
  • pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat istniejących i powstających programów finansowych krajowych i europejskich w celu możliwości pozyskiwania środków finansowania zadań miasta i podległych jednostek.
  • organizacja szkoleń i warsztatów dla pracowników instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, sektora MSP w zakresie możliwości i zasad pozyskiwania środków zewnętrznych: krajowych i zagranicznych, na projekty społeczne, inwestycyjne, prorozwojowe.
  • przygotowanie merytoryczne zadań, prowadzenie, realizacji projektu, sprawozdawczości i rozliczanie środków pomocowych krajowych i europejskich otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych przez miasto.
  • sporządzanie, przechowywanie i archiwizacja pełnej dokumentacji wykonanych zadań współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
  • udział w opracowaniu projektu budżetu gminy oraz analiza jego wykonania.
  • udział w opracowaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych miasta we współpracy z Wydziałem Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta.
  • inicjowanie i współpraca w opracowaniu, aktualizacji programów, planów, analiz i innego rodzaju dokumentów dotyczących wykonywanych zadań przy udziale funduszy zewnętrznych.

Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami - WEG
Naczelnik Wydziału - Marta Kusiak

adres email: weg@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 187

  • wdrożenie i obsługa systemu informatycznego w zakresie gospodarowania odpadami z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Miejskiej Złotoryja,
  • stała aktualizacja bazy danych gminnego rejestru właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami,
  • prowadzenie ewidencji opłat,
  • przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów,
  • przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami,
  • kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu gospodarki odpadami oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Złotoryja,
  • współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarki odpadami,
  • zorganizowanie i prowadzenie systemu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości,
  • dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami, w celu aktualizacji i weryfikacji rynku usług oraz możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy Miejskiej Złotoryja
  • organizowanie punktów informacyjnych i edukacyjnych dla mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów, w tym kampania informacyjna,
  • wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów,
  • przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami,
  • prowadzenie ewidencji faktur, umów i deklaracji,
  • weryfikacja i nadzór nad funkcjonowaniem i kosztami gospodarowania odpadami.

Urząd Stanu Cywilnego - USC
Kierownik - Bożena Szczepaniak

adres email: usc@zlotoryja.pl
tel. 76 87 83 113

Zakres działania:

  • rejestracja stanu cywilnego - sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
  • wydawanie wypisów z akt stanu cywilnego,
  • decyzje administracyjne,
  • wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju oraz do ślubu konkordatowego,
  • obrzędowość świecka - śluby cywilne.

Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Specjalista ds. Zarządzania Kryzysowego - Zatorska-Kroma Iwona

adres email: zk@zlotoryja.pl
tel. 76 87 79 163, 87 83 142

Zakres działania:

  • Przygotowywanie i realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,
  • Koordynowanie prac:
    • Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
    • Systemu Wykrywania i Alarmowania,
    • Systemu Wczesnego Ostrzegania, 
    •  Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej 

Straż Miejska - SM
Komendant - Jan Pomykała

adres email: sm@zlotoryja.pl
tel. zgłoszeniowy 600 375 000 dyżurny: 76 87 84 832

Zakres działania:

  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
  • współdziałanie w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych,
  • ochrona obiektów komunikacyjnych i urządzeń użyteczności publicznej,
  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzaju zagrożeń, zapobieganie popełniania przestępstw i wykroczeń, współdziałanie w tym zakresie z organami państwowym.

Samodzielne stanowiska:

Główny Specjalista ds. Oświaty
Betlejewska Joanna
tel. 76 87 79 151
adres email: oswiata@zlotoryja.pl

  • realizacja polityki edukacyjnej Miasta, szczególnie w zakresie opracowywania i wdrażania koncepcji funkcjonowania szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ich sieci i struktury,
  • organizacja, koordynowanie i nadzór zespołów kierowniczych szkół i placówek oświatowych,
  • przygotowywanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli i ich aneksów,
  • utrzymywanie kontaktów i współdziałanie z oświatowymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie oświaty,
  • prowadzenie spraw związanych z oceną pracy oraz nagradzaniem kadry kierowniczej szkół i przedszkoli,
  • przygotowywanie dla Rady Miejskiej i jej komisji materiałów dotyczących oświaty,
  • organizacja prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu oświaty,
  • współpraca ze Skarbnikiem Miasta w zakresie realizacji budżetu przez jednostki oświatowe.

Główny Specjalista ds. Kadr
Monika Matuszczyk
tel. 76 87 79 150
adres email: kadry@zlotoryja.pl

  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  • prowadzenie systemu szkolenia i kształcenia pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.

Główny Specjalista ds. Informatyki
Piotr Rewig
tel. 76 87 79 154
adres email: informatyk@zlotoryja.pl

  • gospodarowanie sprzętem oraz siecią komputerową i koordynacja zaspakajania potrzeb Urzędu w tym zakresie,
  • zapewnianie ciągłości funkcjonowania systemów informatycznych,
  • archiwizowanie oraz zabezpieczanie danych informatycznych,
  • sporządzenie zapotrzebowania na sprzęt informatyczny i programy komputerowe przy opracowywaniu projektu budżetu,
  • współpraca z wydziałami i samodzielnymi stanowiskami w zakresie potrzeb i pomocy informatycznej,
  • zapewnienie wymaganych licencji i innych dokumentów użytkowanego przez Urząd sprzętu informatycznego.
Pozostałe serwisy
Silny wiatr. Ostrzeżenie 1 stopnia. Występowanie od 2025-10-30 08:00 do 2025-10-30 16:00. Prawdopodobieństwo wystąpienia 80%.
Miejscami prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 40 km/h, w porywach do 80 km/h, z południowego zachodu i zachodu.
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.