Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Gazeta Złotoryjska Sekretariat Urzędu Miejskiego: 76 87 79 100
Start Mapa serwisu
Biuletyn Informacji Publicznej E-Urząd EPUAP
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Deklaracja dostępności” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Deklaracja dostępności

Artykuł

Deklaracja dostępności strony internetowej Gminy Miejskiej Złotoryja

Gmina Miejska Złotoryja zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strony internetowej Gminy Miejskiej Złotoryja.

  • Data publikacji strony internetowej: 2014-10-16
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2014-10-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • niektóre dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
  • zamieszczone na stronie podmiotowej informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej). Na podstronie, na której znajdują się ww. załączniki opisany jest alternatywny sposób dostępu.

Wyłączenia

  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elemnty graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-22

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-05. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna. Listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych można pobrać tutaj.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Andrzej Ostrowski - Sekretarz Miasta Złotoryja - koordynator ds. dostępności.
  • E-mail: sekretarzmiasta@zlotoryja.pl
  • Telefon: 768779103

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta Złotoryja
  • Adres: Adres: Plac Orląt Lwowskich 1
    59-500 Złotoryja
  • E-mail: um@zlotoryja.pl
  • Telefon: 768779100

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • przy budynku Urzędu Miejskiego znajduje się parking z wyznaczonym jednym miejscem dla osoby niepełnosprawnej,
  • można wejść z psem asystującym,
  • wejście do budynku nie jest wyposażone w podjazd. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek, którym można przywołać osobę, która pomoże wejść do urzędu,
  • schody nie są obecnie wyposażone w ułatwienia zwiększające dostępność, są wyposażone w poręcze,
  • budynek nie jest wyposażony w pochylnie, platformy, pętle indukcyjne, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu ani on-line,
  • toaleta dla klientów znajduje się na piętrze budynku, nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • w budynku nie występują inne dostosowania dla osób niepełnosprawnych.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

  • serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące.: zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu,
  • serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
  • obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Inne informacje i oświadczenia

  • serwis został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.
  • serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML 5, WCAG 2.0 (poziom AA)
  • większość z grafik została opatrzona atrybutem alt z opisem, całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
  • wszystkie strony zawierają okienko wyszukiwarki.
  • serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-05. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna. Listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych można pobrać tutaj.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - stan w dniu 01.01.2021 r. jest to wydruk zgodny z wzorem formularzem raportu o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego umieszczonym na stronie BIP MFiPR. Wydruk ten nie spełnia wymogów standardu dostępności cyfrowej dokumentów WCAG 2.1, dlatego aby treść raportu mogła być odczytana także przez osoby ze szczególnymi potrzebami rekomendujemy, wygenerowanie wydruku w formie dostępnej i umieszczenie go na stronie BIP/ stronie internetowej podmiotu publicznego. Możliwie jest także wygenerowanie obu rodzajów wydruku - zgodnego z wzorem i w formie dostępnej oraz umieszczenie ich na stronie BIP/ stronie internetowej podmiotu.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - stan w dniu 01.01.2021 r. jest to wydruk formularza raportu o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego w formie, która umożliwia jego odczyt przez czytniki ekranu stosowane przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Wydruk prezentuje treść raportu w układzie liniowym, bez tabel które są trudne do odczytania przez czytniki ekranu. Dla zapewnienia większej dostępności sporządzonego raportu rekomendujemy wydruk w formie dostępnej i umieszczenie go na stronie BIP/ stronie internetowej podmiotu publicznego. Możliwie jest także wygenerowanie obu rodzajów wydruku - zgodnego z wzorem i w formie dostępnej oraz umieszczenie ich na stronie BIP/ stronie internetowej podmiotu. 

Pozostałe serwisy
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.