Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Gazeta Złotoryjska Sekretariat Urzędu Miejskiego: 76 87 79 100
Start Mapa serwisu
Biuletyn Informacji Publicznej E-Urząd EPUAP
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wrzesień 2018 r.” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Wrzesień 2018 r.

Artykuł

Radny Bogdan Łoś

1. Proszę o informację dot. niepełnego wykonania placu zabaw i siłowni na ul. Kolejowej, realizowanego w ramach Złotoryjskiego Budżetu Obywatelskiego.

Plac zabaw przy ul. Dworcowej zostanie uzupełniony o huśtawkę wahadłową pojedynczą w 2019 r., o czym informowaliśmy słownie Pana Bartosza Ł. tuż po zakończeniu inwestycji.

Poniżej przedstawiam rozliczenie poniesionych kosztów przy realizacji tego projektu:

Plac zabaw dla dzieci i siłownia zewnętrzna „Pod Chmurką” – Dworcowa –planowane koszty:19.100 brutto.

Lp.

Rodzaj kosztów

Wartość

1.

Plac zabaw dla dzieci i siłownia   zewnętrzna „Pod Chmurka” - Dworcowa:

- piaskownica 6 boczna (z dwoma   siedziskami narożnymi ze sklejki) GT-0034/6 – 1.125,35 zł brutto

- sprężynowiec konik SP-1004 –   1.261,09 zł brutto

- huśtawka wagowa konik GT-1700 –   1.195,41 zł brutto

- zestaw Urwis GT-0108A – 5.979,25   zł brutto

- orbitrek ze słupem – 3.207,84 zł   brutto

- wioślarz ze słupem – 2.934,17 zł   brutto

- tablica wraz z regulaminem –   597,38 zł brutto

- montaż – 2.445,07 zł brutto

- transport – 335,18 zł brutto

19.080,74 zł brutto

2.

Wykonanie projektu   zagospodarowania terenu dla zadania pn. „Plac zabaw dla dzieci i siłownia   zewnętrzna – POD CHMURKĄ” - Dworcowa.

1.500,00 zł brutto

CAŁKOWITY KOSZT ZADANIA: 20.580,74 zł brutto

2. Proszę o informację o złożonym wniosku, dotyczącym ul. 3 Maja/Grunwaldzkiej.

Kosze uliczne przy ul. 3 Maja zostały zamontowane.

Radna Irena Mundyk

1. Ile kosztowały działki zakupione na „strefie”?

Działki zostały sprzedane, nie kupione. Kwota sprzedaży to 1.117.000 zł.


Radny Dariusz Dobosz

1. Pytanie o ul. Bukową.

W budżecie została zaplanowana na tę inwestycję kwota 210 tys. zł. Obecnie koszt realizacji tej inwestycji został oszacowany na ok. 500 tys zł. W związku z tym w tym roku zostanie zlecona budowa kanalizacji deszczowej za kwotę 211 tys. zł – przetarg zostanie ogłoszony.

Pozostała część inwestycji zostanie zrealizowana w przyszłym roku pod warunkiem, że Rada Miejska przyjmie budżet, który uwzględni tę pozycję.

W październiku zaplanowane jest przeprowadzenie przetargu.

2. Co dalej z „Oczkiem”?

Prace zostaną przeprowadzone. Ze względu na problem z wykonawcą (nikt nie chce się aktualnie podjąć się tego zadania za pomocą przewiertu), termin musi ulec zmianie. Obecnie prowadzimy rozmowy i mam nadzieję, że niebawem rozpoczną się prace. Na pewno w tym roku rozpoczniemy i mam nadzieję, że zakończymy inwestycję.

3. Co się stało, że na ul. Leszczyńskiej była drugi raz skoszona trawa i pomalowane pasy?

RPK wykonało prace zgodnie z harmonogramem koszenia na tej ulicy.


Radna Agnieszka Zawiślak

1. Interpeluję o najuboższych mieszkańców miasta, osoby, które nie mogą spłacić długów, a z różnych względów nie mogą znaleźć pracy. Proszę o opracowanie możliwości odpracowania tych długów w Urzędzie Miejskim lub w RPK.

Aby kogoś zatrudnić, ta osoba musi chcieć pracować. W związku z rozwojem złotoryjskiej podstrefy LSSE w naszym mieście nie ma większego problemu ze znalezieniem pracy dla tych, którzy chcą ją podjąć. Na terenie miasta zatrudnionych jest też kilkuset obcokrajowców. Od dwóch miesięcy poszukujemy osoby, która będzie zajmować się kontrolą opłat parkingowych. W tym roku mieliśmy też problemy z naborem pracowników do ekipa remontowo-interwencyjnej.

Osoba, która wpada w długi, nie jest eksmitowana z dnia na dzień. Jest to długi proces, sprawy trwają wiele lat. Zaległości rozkładane są na raty. Niestety są osoby, które to nadużywają. Deklarują spłatę, a następnie się uchylają od płacenia. Koszty organizacji pracy w strukturach UM lub RPK będą niewspółmiernie wysokie w stosunku do ewentualnego efektu. Takie rozwiązanie możemy jedynie traktować w aspekcie pracy nad aktywizacją zawodową ludzi, którzy wiele lat temu stracili kontakt z rynkiem pracy.


Radny Waldemar Wilczyński

1. W związku z uruchomieniem roweru miejskiego proszę o informację jaki koszt poniesie Gmina?

Koszt realizacji roweru miejskiego to 104 tys. zł, rozłożone na 3 lata trwania projektu, płatne w ratach. I rata to 58 tys. zł.

Pozostałe serwisy
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.